قابلیت WDR

قابلیت WDR در دوربین های مداربسته

WDR در دوربین مداربسته چگونه عمل می کند؟

دوربینی با تکنولوژی WDR از دو چیپِ پردازشِ تصویر تشکیل شده است. چیپ اول با سرعت شاتر بالا، وظیفه ثبت جزئیات فضای پر نور تصاویر را به عهده دارد. چیپ دوم، با سرعت شاتر پایین تر، جزئیات تصویر محیط های کم نور را پردازش می کند.

به این ترتیب به طور همزمان، از یک منطقه می توان دو فریم دریافت کرد. از ترکیب این دو فریم توسط پردازشگر، تصویری با نور یکنواخت ثبت می شود و جزئیات در تصویر به دست آمده در هر دو زمینه ی تاریک و روشن نمایش داده می شود.

واحد اندازهگیری WDR دسی بل (db) هست. هر چه این عدد بزرگتر باشد کیفیت تصویر آن دوربین بهتر خواهد بود. به عنوان مثال 113db از 56db بهتر است.

WDR در دوربین مداربسته

DWDR در دوربین مداربسته چیست؟

به دلیل تجهیزات سخت افزاری تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته، قیمت دوربین هایی که دارای این قابلیت هستند نسبت به دوربین های معمولی گران تر است. از این رو شرکت های فعال در حوزه دوربین مداربسته از جمله هایک ویژن تلاش کردند بدون تجهیزات سخت افزار و با کمک نرم افزار و پردازش تصاویر از قابلیت WDR در تصاویر استفاده کنند.

از این رو تکنولوژی نرم افزاری DWDR را معرفی کردند. DWDR مخفف Digital Wide Dynamic Range است. در این روش، تصاویر با طیف های گسترده نوری، به صورت نرم افزاری و بدون نیاز به دو چیپ تصویر، پردازش می شوند.  به همین دلیل، تاثیر آن بسیار ناچیز است و تفاوت بسیاری با WDR دارد.